سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بطور کلی گروه خونی یکی از نشانه های مهم ژنتیکی در افراد محسوب می شود که به نوعی تعیین کننده عملکرد سیستم بیوشیمیایی بدن بشمار می رود. تحقیقات نشان می دهد ارتباط نزدیکی میان گروه خون افراد و شانس احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند مشکلات قلبی، عروقی، دیابت، سرطان، بیماری های خودایمنی مانند ام.اس و آلرژی وجود دارد. از طرف دیگر به عقیده محققان، نوع گروه خونی با رژیم غذایی نیز مرتبط بوده و مصرف برخی گروه های غذایی در افراد با گروه خونی متفاوت سازگارتر هستند. چرا که افراد با گروه های خونی مختلف، نمی توانند برخی گروه های غذایی را هضم و جذب کرده و اختلال در سیستم گوارشی آنها باعث ایجاد عوارضی مانند تپش قلب، ابتلا به سندرم تحرک پذیر روده و ... می شود.

گروه خونی "O"

برای افراد با گروه خونی "O" توصیه می‌شود که دارای رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد.

این افراد می‌توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت‌ها باید خودداری کنند. از نظر ورزش کردن هم این گروه باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

گروه خونی "B"


در مورد گروه خونی "B" نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه "B" مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان‌ها بیشتر سفر می‌کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌اند. اگر گروه خونی شما "B" است، باید بدانید که بطور کلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.

برای افرادی که گروه خونی"B" دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی "A" و "O" است. یعنی از هر چیزی می‌توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس‌تر هستند، چون راحت‌تر می‌توانند وزن از دست بدهند. گروه خونی "B" می‌توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند. این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند.

گروه خونی "A"


اما در مورد گروه خونی "A" باید گفت که این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی "O" تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می‌کرده است. بنابراین افراد با گروه خونی "A"، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی "A" اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.

آن‌ها در مصرف مغز خشکبار، دانه‌ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه‌ اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند. افراد با گروه خونی "A" نسبت به "O" به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند و برای آن‌ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای‌چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است.

گروه خونی "AB"


و بالاخره گروه خونی "AB" که ترکیبی از گروه "A" و گروه "B" است و افراد با گروه خونی "AB" می‌توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند. این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.

بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی "AB" ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل پرش سبک را داشته باشند.




نوشته شده در  یادداشت ثابت - چهارشنبه 91/7/6ساعت  9:22 صبح  توسط قلب شکسته 
  نظرات دیگران()

 

ایام کلاس اول دبستان یکی از پرخاطره‌ترین دوران زندگی آدم‌هاست و همه‌ ما دوست داریم برای یک بار هم که شده، نخستین کتاب درسی زندگی‌مان را به‌دست بگیریم و صفحه‌های آن‌را به یاد دوران کودکی ورق بزنیم و کمی هم در آن تأمل کنیم. گاهی هم افسوس می‌خوریم که ای کاش کتاب فارسی کلاس اول‌مان را به عنوان یادگاری نگه می‌داشتیم.
عبدالحسین کلهرنیا گلکار فردی است که کتاب اول ابتدایی خود را حدود هفتاد سال حفظ و نگه‌داری کرده است. کلهرنیا بیش از سی سال در مدرسه‌های استان کرمانشاه به عنوان معلم هنر سعی کرده نظم را در زندگی دانش‌آموزان نهادینه کند و امروز می‌توان از او به عنوان یکی از دانش‌آموزان منظم هفت دهه گذشته نام برد.
استفاده از کتاب یادشده به سال‌های دهه‌ 1320 مربوط می‌شود و نوع خط به‌کار‌برده‌شده در آن، به صورت نستعلیق و نسخ است.

کلهرنیا که دوران خردسالی‌اش را با شعرها و جمله‌های کودکانه‌ی این کتاب سپری کرده است، در این‌باره می‌گوید: «تأثیر مثبت و شادی‌آور بعضی از حکایت‌های این کتاب هنوز پس از چند دهه بر روح و روان من باقی مانده؛ به طوری که بارها از این کتاب برای فرزندان و نوه‌هایم قبل از رفتن به مدرسه، خوانده‌ام. برخی از حکایت‌های این کتاب عبارتند از: شب مهتاب، بوسه مادر، عید نوروز و پیشی پیشی ملوسم.»
او با اشاره به انتقادی که در همان سنین کودکی به یکی از درس‌های این کتاب داشته است، می‌گوید: «درس “آذر و شخص کور” همیشه سؤالی آزاردهنده در ذهن من به وجود می‌آورد که چرا نویسنده این کتاب ارزشمند، آن فرد نابینا را مرد کور خطاب می‌کند؟ چون من همیشه از واژه کور متنفر بودم که اصلاً چرا انسان به خاطر معلولیت باید تا آخر عمر احساس ذلت کند و همیشه دوست داشتم که آدم علیل هرگز ذلیل نباشد.
نگه‌دارنده این کتاب قصد فروش آن را ندارد؛ مگر این‌که در مراکز فرهنگی خاص مورد بازدید عموم قرار گیرد.

عکس هایی از کتاب اول دبستان 70 سال پیش

عکس هایی از کتاب اول دبستان 70 سال پیش

عکس هایی از کتاب اول دبستان 70 سال پیش

عکس هایی از کتاب اول دبستان 70 سال پیش

عکس هایی از کتاب اول دبستان 70 سال پیش

 

 

 

 


نوشته شده در  یادداشت ثابت - سه شنبه 91/7/5ساعت  9:15 صبح  توسط قلب شکسته 
  نظرات دیگران()

گرافیـتی و نمـونه هایی از این هنـر خیـابانی


دیوارنگاری یا گرافیتی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها و یا هر مکان عمومی‌ای که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد، گفته می‌شود. این نوع هنر، بخشی از هنرهای خیابانی و نیز از عناصر اصلی فرهنگ هیپ هاپ بشمار می‌آید. از جمله خطوط نوشتاری برای شعار و تصویر سازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و بطور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد. منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد می‌کنیم.

این هنر تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ‌نبشته‌های تاریخی غارها و کتیبه‌های باستانی یا نقاشی‌های دیواری که در ابعاد گوناگون دیده‌اید، از همین دسته‌اند. دیوارنگاری در دوران مدرن، با اسپری یا رنگ پاش و قلم موها بیشترین کاربرد را در ترسیم دیوارنگاشته‌ها دارند که در سال‌های اخیر در قلمرو فرهنگ عامیانه تحول یافته و در شکل‌های متعدد پدیدار شده‌ است.

























































































































نوشته شده در  یادداشت ثابت - یکشنبه 91/7/3ساعت  12:53 عصر  توسط قلب شکسته 
  نظرات دیگران()

کاریـکاتورهای جـالب، دیـدنی و مفهـومی



































































































نوشته شده در  یادداشت ثابت - دوشنبه 91/6/21ساعت  11:30 صبح  توسط قلب شکسته 
  نظرات دیگران()

20 مورد از عجیـبترین روشـهای درمانی دنیـا !


 برخی از اقوام کشورهای مختلف، روشهای درمانی عجیبی دارند که فرد پس از آگاهی از آن‌ها به درمان شیمیایی توجه بیشتری نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری شین هوآ؛ عجیب‌ترین درمانهای دنیا به قرار زیر است:


1. عقرب درمانی در شرق چین
"عقرب درمانی" طبی سنتی در شرق چین است که با قراردادن عقرب‌های مرده‌ای روی قسمتهای بیمار بدن فرد، اقدام به درمان می‌کنند. فواید سنتی این طب حاکی از آن است که سم ضعیف شده عقرب مرده، می‌تواند بیماریهای عفونی، پوستی و میگرن را درمان کند.

2. گل درمانی در چین
شهر "آنشان" در شرق چین یکی از مراکز بزرگ گل درمانی است. ساکنان این منطقه بر این باورند که مواد معدنی موجود در انواع گل این منطقه، می‌تواند دردهای روماتیسمی، عصبی و سرطانی را درمان کند.

3. گوساله درمانی در کامبوج
اهالی دهکده "ترانگ پر" در شمال غرب "غنوم پن" کامبوج بر این باورند که گوساله مرده، خواص فراوان درمانی دارد. برخی عقاید آن‌ها حاکی است که ریختن آب روی گوساله مرده و نوشیدن آن آب می‌تواند انواع بیماریهای روحی و روانی را درمان کند. آن‌ها معتقدند؛ روح گوساله مرده در جسم یک تمساح قدرتمند رسوخ می‌کند و نوشیدن این آب، فرد بیمار را قدرت می‌بخشد.

4. درمان با ادرار گوساله در کامبوج
اهالی دهکده "کومپاک" در جنوب پایتخت کامبوج اعتقاد زیادی به نیروهای درمانی حیواناتی همچون گاو، مار و لاک پشت دارند. در این شهر کوچک اهالی از ادرار گاو برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌کنند و تاثیر آن را بر‌تر از داروهای جدید شیمیایی می‌دانند.

5. بادکش در شانگهای
بیماران در شهر شانگهای چین، پس از درمانهایی شبیه به طب سوزنی و انواع ماساژ، از درمان بادکش برای خارج کردن گرمای بدن استفاده می‌کنند.

6. درمان خاص ستون فقرات در چین
این شیوه درمانی ستون فقرات در یکی از بیمارستانهای شهر هیفی چین کاربرد دارد و برخی از بیماران رضایت خود را از آن نشان داده‌اند.

7. درمان با سنگ جادویی در اندونزی
اهالی شهر "جومبانگ" در شرق جاوا اندونزی، اعتقاد دارند سنگ جادویی پسربچه 9 ساله‌ای به نام "محمد پوناری" خاصیت درمانی دارد. قراردادن سنگ جادویی با دست "محمد" در یک لیوان آب، می‌تواند به این آب، خاصیت درمانی بخشد. به گفته محمد؛ این سنگ حین یک بارندگی شدید از آسمان افتاده و او در حال حاضر مالک آن است. پیش از این گزارشاتی درباره خاصیت مغناطیسی شهاب سنگهای آسمانی ارائه شده است، ولی درباره خاصیت درمانی آن شواهدی در دست نیست.

8. درمان عشاء ربانی در غنا
گروهی از پیروان مکتب "بوسون" در غنا، بر این باورند که نوعی درمان با مراسم عشاء ربانی دارند که می‌تواند بیماریهای روحی و روانی فرد را درمان کند. این درمان همواره با مراسم خاص حرکتهای فیزیکی همراه است.

9. دلفین درمانی در پرو
ساکنان شهر لیما در پرو معتقدند، امواج صوتی با فرکانس بالای دلفین‌ها روی کودک تولد نیافته تاثیر مثبت داشته و موجب می‌شود، توانایی‌های عصبی و ذهنی کودکان افزایش یابد.

10. ماهی درمانی در ژاپن
در ژاپن گونه‌های خاصی از ماهی به نام "گارا روفا آبتوساس" معروف به دکتر ماهی وجود دارد که از بیماریهای پوستی انسان‌ها تغذیه کرده و باعث درمان مشکلات پوستی آن‌ها می‌شود. در حال حاضر، یکی از هتلهای مجلل توکیو با نگهداری 1000 دکتر ماهی در یک استخر، این خدمات درمانی را برای درمان بیماریهای پوستی، ارائه می‌دهد.

11. بلعیدن ماهی زنده در هندوستان
برخی از مردم حیدرآباد هندوستان معتقدند؛ بلعیدن ماهی زنده، می‌تواند بیماریهای آسم و اختلالات تنفسی ریوی را درمان کند.

12. نیش زنبور درمانی در غرب چین
ساکنان غرب چین مخصوصا در ناحیه شیان، از نیش زنبور و زهر ضعیف آن برای درمان روماتیسم و آرتروز استفاده می‌کنند.

13. حجامت در فلسطین
ساکنان شهر "هبرون" در کرانه باختری بر این باورند که حجامت می‌تواند جایگزین بسیاری از داروهای شمیایی باشد.


14. گردو درمانی در چین
ساکنان شهر شنیان در شرق ایالت شاندونگ چین با قراردادن گردو روی چشم‌ها و قراردادن برگهای درختان موکسا، در گوش بیمار و آتش زدن آن، اقدام به درمان بیماریهای سر و گردن می‌کنند.

15. زالو درمانی در روسیه
"زالو درمانی" از زمان مصر باستان به عنوان یک شیوه درمانی کاربرد داشته است. در حال حاضر در مسکو از این شیوه درمانی برای درمان بیماریهای خونی بهره می‌برند. بررسی‌های اخیری که روی بزاق زالو‌ها انجام شده نشان می‌دهد، بزاق زالو‌ها با ورود به خون همانند یک صافی ناخالصی‌های خون را پاک می‌کند.

16. بادکش با شاخ کرگدن در چین
اهالی شهر "نانینگ" در چین با استفاده از شاخ کرگدن توخالی، اقدام به بادکش بدن جهت درمان دردهای عضلانی می‌کنند.

17. شن درمانی در لیبی
اهالی شهر "سیوا" در لیبی معتقدند؛ شن‌های این منطقه از خاصیت درمانی روماتیسم، مفاصل و ناتوانی‌های جنسی برخوردار است.

18. مار درمانی در اسپانیا
اهالی شهر تالمی اسپانیا با استفاده از شاه مار‌ها به ماساژ درمانی می‌پردازند. آن‌ها معتقدند، حرکات موجی شکل مار‌ها روی بدن انسان علاوه بر احساس آرامش فیزیکی، می‌تواند از انرژی مار‌ها نیز بهره ببرد.

19. لاک پشت درمانی در کامبوج
مردم روستای "کاندال" در کامبوج، از لاک پشت برای درمان بیماریهای پوستی و جوش‌های چرکی استفاده می‌کنند. به عقیده آن‌ها؛ تماس لاک پشت با پوست می‌تواند باعث درمان این بیماری‌ها شود.

20. رابرنتی در هند
"رابرنتی" یک حرکت یوگا است که در هند برای درمان سرماخوردگی، آسم و بیماریهای گوش و حلق و بینی استفاده می‌شود.


نوشته شده در  پنج شنبه 91/6/30ساعت  10:25 صبح  توسط قلب شکسته 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
20 مورد از عجیـب ترین روشـهای درمانی دنیـا !
هشـت اصـل برای یک زنـدگی عـالی
اسم های خداونـد به زبـان فارسـی و انگلیـسی.....
حـرف های یـواشکی با خـدا ...
[عناوین آرشیوشده]